dag 110 : stressy






Sorry mensen, voorlopig geen blog vandaag, het is me op dit moment wat te stressy rond mijn oren, als het straks rustiger is zal ik toch nog proberen iets te schrijven. 

Het is rustiger nu, Twintig voor vijf in de ochtend en lig nog maar wat in mijn bed in de albergue municipal van O Pedrouzo te woelen, wat verscheurd door de emoties van gisteren en de hektiek dat het allemaal met zich meebracht. Voor eerst en veruit het belangrijkste, na anderhalve maand heb ik ons Els terug bij mij, die me samen met Myriam hebben weten te verschalken op een terrasje, niet ver van de albergue, mijn eerste stapjes terug naar het normale leven weg uit de roes van de camino. Anna, die ik heel hard heb leren te apprecieren de laatste dagen kwam al snel de tafel groter maken, en zo stopte het niet. Met een oude bekende uit de Norte, mijn Taiwanees stapmaatje Jenifer, die ondertussen met Helena, uit Hamburg optrok, moest het weerzien ook bezegeld worden met wat drank. En dan doken ook nog eens Pauli, een schittering voor de ogen, ze heeft  er trouwens zelf een paar mooie blauwe, uit Argentinie, Dario, Eduardo en de wat zieke Martin op, Martin een heel rustige maar heel sympathieke Alicantees. 
Ondertussen moesten we nog een terugvlucht voor Myriam boeken, op de voor mij, heel gebruiksongemakkelijke website van Ryanair, stel je het erbij horende gevloek van mij er maar
 levendig bij voor, misschien tot in Tielt te horen. 
Ook nog bellen met Soes, ik mis haar nog even hard als die eerste dag dat we andere wegen opgegaan zijn die zondag morgen in Santander, en bijna dagelijks hangen we aan de lijn, nu met ons Els erbij. 
's Avonds feest in de barak, in de plaatselijke pulperia, lekker eten, bier, wijn, wij met zijn allen, Martin miste ik. De tafel werd nog vergroot door twee andere Italiaanse veteranen van de primitivo. Tot Anna en ik onze grootste vergissing van de dag vermoedden, de herberg sloot om 22 uur, plotse afloop en zonder dessert naar bed, misschien een groot geluk voor mijn geestelijk welzijn deze morgen anders had ik nu zeker te maken met dat rare beest dat het met katten doet. Zo toch nog wat gepend voor jullie, voor mij voelde het aan dat ik jullie in de steek liet en het vroege ontwaken neem ik er nu voor een keer met plezier bij. Foto's van onze feestdis volgen later. 

Reacties

  1. Alle begrip. En schaam u niet voor het tranendal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volledig te begrijpen Stanne.Nu dat de eindmeet in het zicht is en familie en vrienden je opwachten,heeft het gewone leven je achterhaald.Het kost wat gewenning ,maar dan volgt een grote tevredenheid,fierheid en liefdevolle veilige geborgenheid bij je Els.Renรฉ

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heel goed mijn gevoelens weerhegeven Rene, toch nog wat geblogd deze nacht

      Verwijderen
  3. Hรฉ Stan,,
    Wij willen alvast dit kwijt...
    Weet je nog, de bewondering die je kreeg op dag 1 tijdens je 1ste pauze in de Koffieklets in Scherpenheuvel?
    Die bewondering en respect hebben tijdens je kalvarietocht enorme proporties aangenomen en terecht!
    Hoe sterk is toch die eenzame 'old Belgian guy where everybody is talking about'' die zwaar gepakt, door weer en wind, berg en dal, zichzelf een weg baant naar Compostella!!
    Dikke proficiat voor het voltooien van deze uitermate zware tocht met tegelijk de vele mooie, warme, verrassende contacten.
    Hoe tof ook dat je onze WWF-outfit van begin tot einde droeg, de sponsors zullen tevreden zijn.๐Ÿ˜‰
    Om niet in een gat te vallen stellen we voor dat je de dagelijkse blog gewoon verder zet, je kan al je volgers toch niet zo plots met een leegte achterlaten!๐Ÿ˜œ
    Stan, geniet morgen van je aankomst en het weerzien van de andere pelgrims!
    Voor het leven nadien hopen we dat je vlot je draai zal vinden in je verdere gepensioneerde leventje.
    groeten van twee fiere WWF'ers

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voilร …het is van dat …geen blog !
    Stanne, treur er niet om … wij zitten nu met een serieus gat … Maar we zijn ontzettend fier op de prestatie van “the old Belgian guy” ! DIKKE DIKKE proficiat buurman !!! Geniet nu van je Els ! En nagenieten van al die vriendschappen die je gemaakt hebt, van alles wat je meegemaakt hebt !
    Het is geweldig ! Het is fantastisch ! We weten dat je een heel sterke beer bent, maar voor deze prestatie schieten woorden tekort !
    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘ Het ga je goed ! GENIET ervan !
    Ook een DIKKE pluim voor Els ! Zij heeft het ook fantastisch gedaan ! Alles ! En dan die verre rit met de wagen, samen met Myriam … hoedje af dames ! Els we gaan je missen !
    Groetjes !
    Mia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. toch nog wat geblogd voor vandaag Mia

      Verwijderen
    2. Dank je , Stanne ! Straks goed feesten op het plein ! ๐Ÿฅณ๐Ÿฅณ๐Ÿฅณ
      Mia

      Verwijderen
  5. Velen onder ons heel vroeg wakker of woelend in bed. Zijn het de emoties... maar... ook ik was er om 3u bij. Nu, lieve familie, vrienden, buren en allen die ook mij steunden tijdens deze soms woelige periode wil ik bedanken. Een berichtje, hartverwarmende woorden in de blog, een babbel, een knuffel, een wandeling, uit eten gaan, kermissen afschuimen๐Ÿ˜‰, tomaten in de serre verzorgen tot bomen en hagen snoeien, naar het containerpark, enz... Super bedankt allemaal. Ook dankjewel voor hen die Stan tijdens zijn soms heel zware lange camino hebben verrast met een bezoek,
    meewandelden, eksterogen verzorgden, Veronique en Filip waar wij een week mochten verblijven. Ook natuurlijk alle pelgrim vrienden die hij heeft mogen leren kennen. Nog een dikke knuffel van een gelukkige Els. En tot gauw๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜ Het is allemaal met heel veel plezier gedaan ! Jullie, jij en Stanne, zouden dat ook doen ! Fijne buren ! Nu genieten !
      Groetjes !
      Mia

      Verwijderen
  6. Bij een goed einde, hoort een goed begin. Schitterende prestatie die Colpostelatijd van jullie allebei, Stan en Els. Geen reden om te stressen, neem alle tijd om samen te genieten. Wat de rups het einde noemt, noemt de rest van de wereld een vlinder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterke beer Stanne een dikke proficiat met seffens je blijde intrede in Santiago! Je hebt dit op een unieke manier gedaan! Geniet maar zo lang mogelijk na van al je belevenissen .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. SWA : Stan, woorden schieten te kort om te beschrijven wat jij hebt gedaan. Maar dat had jij ook voorzien en daarom deze blog! Sterke kerel gij, zelfs in mijn beste jaren zou ik bijlange niet gekund hebben wat jij zo vanzelfsprekend doet lijken. Proficiat, welkom in Mojร car ! Een wandeling is te hoog gegrepen voor mij maar een motortochtje met enkele vrienden moet wel kunnen. See you soon mate . Proud to be your friend !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dikke dikke proficiat. Met je sterk karakter en doorzettingsvermogen heb je het toch mooi voor mekaar gekregen. En dat je straks fier en trots op het plein zal staan is je van harte gegund. Een koppel als jullie twee hebben de ganse periode mekaar gesteund zoals geen ander. Chapeau daarvoor. Genieten jullie samen nu maar van elkaar. En ik denk vast en zeker dat hier nog veel verhalen van verteld zullen worden. Koester die momenten. Proficiat samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proficiat Stan
    Hรฉรฉl straffe prestatie.
    Nooit aan getwijfeld dat jij dit kon.
    Opgeven staat immers niet in jou woordenboek.
    Een droom die werkelijkheid is geworden.
    RESPECT! ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
    Lieve & Dirk

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

dag 111 :๐Ÿป๐Ÿฅ‚๐Ÿท๐Ÿฅƒ๐Ÿ