dag 111 :🍻🥂🍷🥃🏁

 Wir haben es geschaft. Mijn excuses voor de late aankomstblog, er zijn vele excuses voor, emoties, afscheid van vrienden, en vooral veel dorst. De laatste etappe, een twintig kilometer heb ik samen met Myriam afgelegd, het moet gevoeld hebben als het criterium op de Champs Elysees de laatste Tourdag, voor de show, de champagne staat al klaar. De aankomst, de traantjes, het viel allemaal nog al mee. Gewoon in de armen van uw lief. In de armen vallen van iedereen die je daar kent. Overgoten worden met water door Pauli, omdat ze geen champagne hadden konden  vinden.

Aanschuiven in de rij, een half uur om je Compostela te ontvangen, nee je moet er nog voor betalen ook. Ik heb woord gehouden en heb hem geweigerd, openvallende mond aan de andere kant van de desk,zij nog eens mijn Credencial bekijken, ongelovig het hoofd schudden, neen mevrouw, ik hoef hem niet. Alleen de aankomststempel in mijn credencial aub. Ik heb deze tocht voor mezelf gemaakt, niet voor een stukje papier. 
























Daarna pintelieren met de mensen van de primitivo, Gabriel, Eduardo, Dario, Pauli, Martin en nog eens Martin, Sebastiaan, Robert, ook ons Els en Myriam waren daarbij. Voor het verder vieren 's avonds heb ik moeten passen, ik bied aan iedereen die me daar nog verwacht had, mijn excuses aan, ik was op, meer dan 50 dagen gestapt zonder rustdag laat sporen na, en ons Els had me ook nodig, we hadden nog iets in te halen🤭

Officieus eindigt mijn blog hier, op vrijdag ga ik met Els en Myriam nog wat rondslenteren door het oude Compostela, de kathedraal bezoeken, misschien nog wat bekenden tegen het lijf lopen, en op zaterdag ga ik met mijn lief nog de vijfdaagse tocht naar Finisterra lopen, misschien volgt er dan nog een relaasje of een nabeschouwing maar het grootste werk zit erop. Er volgen nog wel wat foto's van de laatste dagen

Iedereen bedankt die af en toe de tijd genomen heeft mijn wedervaren te lezen, het was voor mij een enorme steun om mijn tocht tot een goed einde te brengen. Ik sluit af met een heel goed en warm gevoel. 



Reacties

  1. Kort en bondig Stanne bravo en bedankt! Ik zoek nog naar wat uitgebreider en wat meer poëtische tekst, maar die kom ik danczrlf in Tielt afgeven🌻kan ik ook Gerda en rene eens goeie dag zeggen😘

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stanne, buurman, je bent een echte " topper" 😜!!!
      Wat een doorzettingsvermogen, Sterke Hagelander veel respect en geniet nu maar van je "Els" .👏👏👏
      Philip

      Verwijderen
  2. Stanne,
    Afsluiten met een goed en warm gevoel, is mooi, en goed samengevat . Nog eens dikke proficiat voor deze
    prachtprestatie !
    Wij hebben genoten van je blog .
    Het ga jullie goed ! Geniet ervan !
    Groetjes!
    Mia🍀🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dikke proficiat 👍🦾😇ep

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stanne,
    1) stuur eens een foto door van die Argentijnse Miss België!
    2) twee zaken:
    a) Ongelooflijk fier op mijn grote broer
    b) Ongelooflijk jaloers op mijn grote broer
    voorwaar: nen straffen toer!
    PS: dat van die Argentijnse was maar voor te lachen
    PS2: zijt ge zeker dat die rode enkel niet 'het pootje' is 😂...
    Uw broertje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gedaan. Proficiat. Bedankt voor uw prachtige foto's en teksten die we hebben mogen meebeleven. Nog veel succes met uw tocht naar Finestera. Weer een ervaring die je samen met Els kan beleven. Het ga jullie goed. Wij hebben meegenomen waarvoor dank. Grtjs en tot ziens in Tielt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Enhorabuena Stan! Te mereces lo mejor. Tu blog ha sido un apoyo durante el camino. Recuerdos de un par de primitivos futboleros! Javier y Julio

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nogmaals : chapeau Stan !!
    Geniet nog van een fijne "inhaal" dagen met Els en we zien mekaar later in Tielt-Winge !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stanne,
    Weeral prachtige foto’s ! Soms ook een beetje ontroerend !
    Dankjewel !
    Groetjes en ‘t
    amusement !
    Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knappe prestatie, Stan! We zien je aan de feesttafel.. Jo en Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proficiat Stanne met deze toch wel vrij uitzonderlijke prestatie! Dankjewel voor je dagelijkse verslaggeving als talentvolle schrijver, we gaan het missen. Nu maar genieten samen met Els.
    Marie-Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. SWA : PROFICIAT, EN WELKOM IN Mojàcar, van Swa en Tania.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Respect en proficiat!

    Marc VW en Ruth D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel veel respect voor wat je hebt verwezenlijkt! Zeer trots op onze buurman. Geniet nu maar van je 'vrije tijd'. Prachtig gedaan Stanne! Lize 🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bart en Dianne Betekom26 augustus 2022 om 21:19

    Knap gedaan Stan. Van de eerste tot de laatste dag hebben we genoten van je mooie reisverhalen. We zijn heimelijk een beetje gezond jaloers. Dank zij je mooie verhalen en prachtige foto's waren we er toch een beetje bij. We hebben spijt dat je er al bent. De afsluiter van de avond was nog even lezen wat de Stan geschreven had. We gaan het missen.
    TOP gedaan geniet er nog van.
    Groetjes Bart en Dianne uit Betekom. En misschien tot op een of ander wandelpad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtig Stanne.Je hebt dit fantastisch gedaan en veel mooie literatuur neergepend.Ongetwijfeld heb je mensen ontmoet die je niet zal vergeten en het omgekeerde geldt ook.Weinigen kunnen aan wat je deed en nu is de tijd van rust,reflectie en genieten aangebroken.De tandarts is veilig opgeborgen en aan de horizont wacht je nog een lang,avontuurlijk en boeiend leven met Els je grote familie en je buren.Tot slot,ik ben echt blij dat ik 100 km met je kon mee stappen.Je bent een prachtgast.René

      Verwijderen
  15. Stanne je plan is gelukt ! Dikke dikke proficiat !

    Ook dankjes voor al je tijd die je stak om ons elke dag mee te laten ‘wandelen’ en je avonturen mee te beleven.

    Ga nu maar een mooie tijd samen met Els tegemoet !

    GV



    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mannu: Godverdomme Stanne ik wacht met ongeduld naar je intieme belevenissen op weg naar Finesterre! Maar ik begrijp ook je gemende gevoelens om je diepvriendschappelijke gevoelens met 'sommige' medepelgrims en deelgenoten achter te laten. Je hebt met hem immers dezelfde pijn, ontbering en vreugde beleefd en dat geeft soms een zee intense band die het onthaal comité, met alle respect daarvoor, niet altijd ten gronde kan beseffen. Aléé mijn gedacht. Het ga jullie beiden goed en ik kijk met spanning uit naar onze beloofde ontmoeting. Er is hier altijd wel iets onder kurk. Vivat, crescat, floreat. En in vino veritas! Als ik u was, zou ik mijn dierbare schoenen en Siamese hoed niet opbranden in Finesterre, maar geef ze een ereplaats in uw heilige woonst.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Stan, een dikke proficiat met de overwinning, nooit aan getwijfeld of je het zou kunnen, geniet van het weerzien van Els en kameraden . Grt Wesley

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Proficiat Stan dat u dit tot een goed einde gebracht hebt, een hele prestatie. We hebben u alle dagen gevolgd. Marc en Liliane houtvenne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hé Stan
    Wat een mooie en bijzondere pelgrimstocht heb je gelopen. Wat een prestatie…hoed af🤠
    Bijna niet voor te stellen hoever en hoe lang je nog gelopen hebt nadat we in Reims afscheid hebben genomen. Dat was in mei en nu is het augustus🙊
    Ik denk nog regelmatig terug aan onze mooie ontmoetingen in die week (samen met Petra en Suzan)
    Nu voor jou weer terug naar de ‘gewone’ wereld met een rugzak vol herinneringen aan een bijzondere tijd!
    Gr Anneke (1 vd Hollandse meisjes😏)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je Anneke, jullie blijven ook voor altijd in mijn hart zitten

      Verwijderen
  20. Prachtig Stan wat je tot een goed einde hebt gebracht. Eigenlijk had ik aan je opzet geen enkel moment getwijfeld. Je kon er dan ook zeer overtuigend over vertellen tijdens men bezoekjes bij jou in de praktijk. Nogmaals proficiat voor je prestatie. Tot ziens Marcel uit het dorp van de bekendste Belg, Tremelo.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog