dag 86 : afscheid Ceri

 Vandaag hebben we de laatste kilometers afgelegd richting Bilbao. Ik voel langzaam de noodzaak opborrelen om eens een dagje platte rust te nemen, mijn rechterknie, mijn rug, alles begint een beetje op te spelen. Ook Suzanne, mijn Duits wandelmaatje, goedlachse vrouw, houdt van humor, ziet dat wel zitten. Als we een van de volgende dagen ergens aankomen waar het ons zint, blijven we er even hangen, zij ziet dat wel zitten, ergens een dagje strand, ik aan de bar en platte rust. 

















In Bilbao aangekomen zijn we als halfslagen landlopers op het driedagen durende bluesfestival verzeild geraakt. De vlam zat erin, rugzak weg en meedansen maar op de voor mij geweldige muziek. Direkt hadden we veel bekijks en kregen in een doordringende wietgeur nog wel wat stijve harken in beweging. De weg naar ons hotelletje was voor mij een beproeving, een douche en ons klaarmaken voor het verjaardagsfeestje van Ceri, toch wel een geweldig sterke vrouw. Soes, zo noem ik Suzanne nu, had een armbandje voor haar gekocht, ik heb het afscheidsdiner betaald om daarna te verdwalen in de stegen van Bilbao, te verzuipen in het nachtleven, te werpen met loden schijven naar de gaatjes in een soort sjoelbak, te lachen te zeveren, haar verjaardag, was geslaagd. Traantjes bij het afscheid met de beloftes dat we elkaar zouden terugzien om te hiken in Schotland or whereever it might be. Soes en ik konden het niet nalaten nog eens op het bluesfestival binnen te wippen om daarna allebei heel slecht te slapen, mijn wandelschoenen stonken echt verschrikkelijk. 


Bij al dit wapengekletter ben ik  vergeten te vertellen dat we het Guggenheim museum bezocht hebben, blijf er weg, kitsch, onvoorstelbaar geklungel waarvoor veel mensen heel veel geld willen betalen. Soes heeft er een ring gekocht waar ze nu om het half uur over vraagt 'did you see my ring the last hour? 'afwisselend in het Engels en het Duits, we zijn het er nog niet over eens welke taal we gaan aanhouden, Spaans of Frans, dat ze ook spreekt alleen niet het Taiwanees van Jenifer, die nu ook bij ons zit. 

Reacties

  1. Blues in Bilbao na een afmattende dag wandelen. Klinkt goed! Geen Guggenheim meer deze namiddag? Dat komt er dan later nog wel eens van. Je bent ook nog maar pas met pensioen eh. Groot gelijk om jezelf een dagje rust te gunnen. Je zit niet op een bootcamp!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stanne sings the blues. Waw.👍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Wahrheit ist, dass Stan in der letzten Nacht einen Schnarch-Wettbewerb gewonnen hat. Die Schuhe waren gar nicht Schuld.
    Und lasst euch das Guggenheim nicht ausreden:-) ich fand's großartig, vor allem das Gebäude

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. soes, geen slaapkamergeheimen vertellen please

      Verwijderen
    2. please don't tell bedroomsecrets soes

      Verwijderen
    3. Wat is dit nu weer? Hier wil ik alles over weten...

      Verwijderen
    4. Ocharme de slaapkamer genoten. Ik weet er alles over

      Verwijderen
  4. En maar blijven doorgaan! We zijn trots op onzen kameraad😘

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

dag 111 :🍻🥂🍷🥃🏁