dag 77 : in 't100

Een prachtige en weinig bekende streek waar ik vandaag doorgewandeld ben, Frans Baskenland. Niet alleen de streek, het voorgeborgte van de Pyreneen, ook de dorpen, de huizen allemaal in het wit met bruinrode luiken, wijngaarden, weides met limousinachtige koeien, eigenlijk van het beste dat ik op mijn tocht gezien heb. Ook Jo en Cleo bevestigen dat, ze blijven nog hier tot morgenvroeg. Er waren twee pittige beklimmingen op de route vandaag, maar dat zijn we stilaan gewoon, wel begin ik lichte hinder aan een van de achillespezen te krijgen, we zien wel, anders bouwen we nog eens een rustdag in. Maar zo'n pijntje hier, zo'n pijntje daar is dagelijkse kost, pas als je nergens iets voelt moet je je ongerust beginnen te maken. Hier in Biderray gaat morgen een bergtocht door, tientallen trekkers zijn al aangekomen, de gites zitten vol, er is een feesttent neergezet. Bij mijn aankomst bleek er iets niet in orde met mijn reservatie, oeps, niets meer vrij in het dorp, ze zijn dan maar ingegaan op mijn voorstel dat ik op mijn matrasje op de grond slaap, in de keuken, morgen bij het krieken van de dag inpakken en wegwezen, het hoort erbij. Anders had ik mijn matras wel onder een of ander afdak of desnoods in de kerk neergelegd, geen haan zou er naar gekraaid hebben. Zo nog twee daagjes Pyreneen en we zijn aan de kust, vandaar nog een dikke dertig dagen en arrivee. 

Reacties

1. Hallo,moedige pelgrim. Gij moet serieus gezondigd hebben. Bergop,bergaf,snikheet,uitgedroogd(bijna)en dan moet ge nog op de vloer in de keuken slapen.Is dat Franse gastvrijheid? Juĺius Ceasar

BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry,iets verkeerd gelopen. Julius Cesaer zei ooit,de Belgen zijn de dappersten van alle Galliers. Als ik jou bezig zie dan moet ik het nog geloven ook. Hopelijk blijf je gespaard van vervelende blessures. Op je achillispees kan je ijs leggen. Met een beetje
    geluk staat er in die keuken een koelkast.Wij wensen jou nog veel doorzettingsvermogen en blijf gezond.Groeten uit het Westerwaldvan Sonja en René.

BeantwoordenVerwijderen
  3. Eindelijk het matrasje. Dit maakt van je een echte pelgrim. Bloed, zweet en tranen en zonder beïnvloeding van uw vertrouwelijke omgeving tot de essentie van jezelf en het leven te komen. Ultreia! Mannu

BeantwoordenVerwijderen
  4. Idd. zeer mooie streek, met prachtige steden zoals Bayonne, St.Jean de Luz.... En wat is er mooier dan het uitzicht op de ondergaande zo'n op de Atlantische Oceaan met de Pyreneeën op de achtergrond in de nevel. Het komt er allemaal nu heel snel voor je aan, Pelgrim. Even je Spaans oppoetsen en je bent er helemaal klaar voor.

BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

dag 111 :🍻🥂🍷🥃🏁