dag 52 : another rainy day

 Voila we zijn weer aangekomen in onze gite voor vandaag, chez Claudie, te Bar, een korte maar onaangename etappe vanwege de vele regen, verwacht dan ook niet te veel foto's van onderweg want mijn mobieltje zat veilig en droog opgeborgen in de rugzak. Dat is ook de reden dat ik vandaag enkele keren flagrant de verkeerde weg opgegaan ben.  Ik ben dan ook heel gelukkig met de wikilocapp die reeds na een tiental meter met een geluidsignaal aangeeft dat je niet juist meer zit. 










Gisteren samen met Alex en Sandrine het avondmaal gebruikt bij Dominique en Maguy, die me bleef in het Engels aanspreken en die ik steeds in mijn beste Frans bleef antwoorden, en hun familie, geweldige gastheren op een punt na, ze verwachtten niet dat Pelgrims soms hevige dorst kunnen je hebben, geen biertje dus. Ze hebben het wel rechtgezet met een heel lekkere zelfgemaakte port en roze was er ook genoeg, echt geen klagen van, prima. Om  deze fatale, zelfs levensbedreigende vergissing geen tweede dag na elkaar te moeten meemaken heb ik uit de superette in Correze een literfles Heineken meegepakt naar Claudie, die de halfverzopen kat die ik was, echter stond op te wachten met een heuse leffe, mijn reputatie loopt me blijkbaar vooruit. 

Voor de rest, met mijn voet gaat het de goede kant op, de laatste vijfhonderd kilometer heb ik moeten uitkijken bij iedere pas waar en hoe ik hem neerzette, met het gevolg dat ik meer slakken dan roofvogels gezien heb. Als het zo blijf beteren zit er zeker in de nabije toekomst terug een dertiger tussen, maar niet te snel victorie kraaien. 

Terwijl het ondertussen terug stevig aan het gieten is, heb ik vernomen dat er vanavond ossetong op grootmoeders wijze op het menu staat en als Claudie maar half zo goed kan koken als het uit te leggen dan weet ik dat er een delicatesse op mij wacht. Ondertussen zijn ook Alex en Sandrine gearriveerd, hebben we samen met onze gastheren de Franse politiek besproken zodat ik ook daar wat van begin te begrijpen, iets wat me met de Belgische nooit zal lukken. 

Reacties

  1. Een lekker avondmaal en een goei Lefke erbij met wat gezelschap in de nabijheid dat maakt uw dag weeral goed. Zo gaan de regendagen ook voorbij . Weeral wat korter bij Roccamadour. Waar aangenaam gezelschap u zal vervoegen. En zo te zien op uw foto's heb je uw kruis al wel lang verdient. AllΓ© laat de tong van grootmoemoe maar smaken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

dag 111 :🍻πŸ₯‚πŸ·πŸ₯ƒπŸ