dag 22 : op naar Troyes


 Zo we zijn weer wakker en klaar om de strijd aan te binden met de ongenadige wegen naar de verlossing. Ook vandaag zullen Kris en Kriske me vergezellen, wel terug een dertiger na de 34 van gisteren. Deze nacht een beetje wakker gelegen, nee niet van de Claus, maar wel hoe ik het bezoek van Lut en Mark dit weekend kan ingepast krijgen, maar ons Elsje zegt altijd : alles komt goed. Wat Angela kan, kan ik ook, wir schaffen das. Direkt nog ontbijten, schoenen aan en juuuu. 


Vandaag een ganse dag wandelen langs een kanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal vol gele plomp en buiten gebruik gesteld, geen enkele boot. Gelukkig hebben we wat kunnen bijpraten, zoals het moet tussen goede vrienden, roddels, filosofische gedachtenwisselingen, geschiedenis waar Kris heel goed in is, vrouwen waar ik...... neen dat is overdreven, ik neem mijn woorden terug. 




Vandaag slaap ik bij Fabienne via airb&b.  De hotels zitten pokkevol en ik ben niet bereid 500€ voor een nacht te betalen. Fabienne, is, hoe zeggen de Fransen het, tres genereux. Dat apprecieer ik. Morgen vertrekt ze op vakantie naar de Savoie en ik heb haar mijn problemen, enfin toch degenen die betrekking hebben op een slaapplaats vinden morgen, uitgelegd. Als pelgrim word je wel heel inventief op de duur als het op vinden van overnachting gaat. Ofwel ga ik naar de kathedraal en moeten ze daar maar iets verzinnen, of ik slaap op de trappen van dat gezegend bouwwerk, met mijn coquille saint jacques goed zichtbaar ofwel vertrouw ik op Fabienne dat ze wel iets vindt voor mij, en als haar geloofwaardigheid even groot is als haar rondborstigheid sta ik er zo slecht nog niet voor. 

Dus zoals al vroeger vermeld, verwacht ik morgen mijn volgende bezoekers. Ik begin mij echt een curiosum te voelen dat voor zijn eigen veiligheid van kort bij opgevolgd moet worden. Geintje , nou ja ik heb nederlands van boven de Moerdijk leren praten onderweg.  Zodoende zal het u ook wel duidelijk zijn dat mijn missie voor God en daarbij de nodige introspectie die ertoe moet leiden dat ik een beter leven ga leiden, op een laag theepitje zijn komen te staan. Maar moet ik eigenlijk wel op zoek naar een beter leven. Wie kan daar een zinnige reactie op geven? 

Reacties

  1. Succes ! 🍀 Els hft gelijk …”alles komt goed “ !
    M D K

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SWA: Niet alleen Eddy PANNINI Clement doet je de groeten maar de meeste van onze vrienden wensen je het beste: Een kleine greep met risico dat ik er vergeet, Danny en Karin, Guy en Lut, Tania en Swa, ... Iedereen volgt je avontuur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. swa ik wist dat ik op jou kon rekenen voor de public relations

      Verwijderen
    2. Grtjes van alle bekende mensen bij Pete Engels Spaans bulgaars en ook Nederlandse buren ciao

      Verwijderen
    3. bedankt mannen, en jouw bar Pete, blijft veruit de beste in Spanje

      Verwijderen
  3. He Stan, zeer mooie verhalen. Zalig om te lezen. Zo te zien heb je het echt naar je zin. Geniet er maar van.
    Morgen ga ik koffie ritje fietsen met je vrouwtje. We zullen ze zeker bezig houden hier in het warme Spanje. Groetjes van al je Spaanse vrienden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe haar maar eens goed afzien, en geniet van jullie koffie of wijntje

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

dag 111 :🍻🥂🍷🥃🏁