mijn doel 

Santiago de Compostella

Al jaren ben ik er mee bezig : het eerste wat ik doe als ik mijn pensioen ben, dan vertrek ik, en niet zomaar vertrekken, ik wil te voet van bij mij thuis naar Compostella wandelen.

Nu moet ik, ik kan niet meer terug, ik heb tegen Jan en alleman zitten uitbazuinen dat dit mijn magnum opus wordt.  Drie tot vijf maanden stappen, neen een tijd plak ik er niet op, weg van huis, ik heb alle tijd.  Ik ga ze missen, geweldig missen, mijn kinderen en kleinkinderen, mijn vriendin Els, maar de lokroep van het avontuur is te groot.

Waarom, vraag je. Waarom niet! Oude mannen, zoals ik, hebben ook een uitdaging nodig, dat houdt hen levendig, dat doet hen dromen.

Ik wil een periode in mijn leven afsluiten en met een propere, nieuwe lei, een ander hoofdstuk openen.  Tandarts af, de gelukkige gepensioneerde komt eraan.  Ik ken mezelf, als ik er op deze manier geen streep onder trek dan ben ik binnen vijf jaar nog gaatjes aan het vullen, tanden aan het trekken, protheses aan het maken.  Het is goed en genoeg geweest.  Ik wil later herinnerd worden als iemand die zijn werk goed probeerde te doen en niet als die ouwe taffelaar die vijf jaar te lang gewerkt heeft.

En die nieuwe lei die moet nog beschreven geraken.  Daarom vertrek ik.  Ik ga er tijdens mijn tocht over nadenken wat ik daar nog wil op posten. Minimum negentig dagen bezinnen wat ik er nog wil opzetten.  Daarom vertrek ik ook alleen, ik dien het zelf allemaal alleen uit te vissen. Alleen, met die steen in mijn rugzak die ik net voor Santiago wil wegwerpen, bij op de hoop van de anderen die mij voorgegaan zijn. Herbronnen noemen ze dat.

Ook is er de fysieke uitdaging. Ik voel me nog fit genoeg, ik heb ervoor getraind, maar natuurlijk ook dan kan er nog vanalles misgaan.  Daar mogen we niet aan denken. We zullen er geraken verdomme. Punt!

Een stiekeme bijbedoeling heeft met een van mijn hobby's te maken, geocaching.  Ik wil iedere dag een geocache vinden en loggen, zodat ik later een lange sliert lachende gele smileys van gevonden caches zie, van hier tot in Compostella.


Vanaf mei kan je me op deze blog volgen.  Dagelijks ga ik dan iets proberen te posten.  Je hoort nog van me.


                                                                          Santiagostan





Reacties

  1. Wauw! Wat een passie! En zoveel (eigen)wijsheid / zelfkennis voor zo'n jeugdig persoon! Ik volg je op de eerste voet mee en ben heel erg benieuwd naar de volgende pagina's... Zowel van de blog als jouw eigen levensboek. Wat een avontuur. Supertrots dat jij dat deze uitdaging aangaat en een groot voorbeeld voor mij! De eerste stap zal inderdaad niet alleen richting Santiago de Compostela zijn maar ook naar een heel ander leven. Ik twijfel er geen moment aan dat dit een hele goede stap voorwaarts is naar een avontuurlijk en gelukkig pensioen πŸ₯°πŸ‘πŸŽ‰πŸŽŠπŸ₯³. Zet 'm op! 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Constant.

    Hope everything is
    well with you.
    Curious how is your preparation for the pilgrimage is going?
    Have you managed to spend several days and nights in Ardennes already?
    Please let me know the day when you plan to leave to SDC. Would like to pass by and wish you a good journey.

    Kind regards.
    Russian with the sensible teeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij kan het man ik πŸ‘veel moed tot later.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rene Vanelven2 mei 2022 om 12:52

    Hallo fijne kameraad,goed te horen dat je doet wat je altijd al wilde doen. Men moet niet altijd zeggen,dat doe ik later,want als later vroeger komt ben je te laat. Vergeet onderweg niet te drinken want een mens is vroeger dood van dorst als van honger.Veel scces wensen je Sonja en RenΓ© vanuit het Westerwald

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hola Stan, amaai wijze woorden van iemand die ik de laatste 3 jaar heb leren kennen. Ondertussen fijne kameraden. Vamos Stan en ik hoop dat we elkaar op het afgesproken punt kunnen ontmoeten.πŸ™‹‍♂️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Stanne, ferm jong! We wensen jou alle succes van de wereld. Moest je ons teveel missen, roep maar! We nemen zeker contact op met Els!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel succes Stan, ik weet dat je dit zeker aan kan. Wees voorzichtig en tot aan de grens

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch Stan ! Een gedurfde uitdaging! Wij duimen dat het je lukt, waar wij wel zeker van zijn ! En nog eens bedankt voor de vele jaren prettig samenwerken!! Rik en Merit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauwww knap ! Dat gaan er jou niet veel nadoen ... petje af ... geniet van elk moment en toevalligheden die je pad gaan doorkruisen ... geniet, ervaar, bewonder en ook een beetje afzien hoort erbij ... Enjoyyyy! Prachtige start van een welverdiend pensioen , het ga je goed Stan ! Groetjes van Merit ( ESTIDENT) ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je moet het maar doen. Het echte werk is begonnen. Zo te zien loopt alles prima. De mooie dagen en de tegenvallers die zal je er moeten bijnemen. Wij volgen u wel zonder te stappen .veel wandelplezier op tijd goed drinken he. Maar dat lukt wel aardig. Buenos camion. Alles komt goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

dag 111 :🍻πŸ₯‚πŸ·πŸ₯ƒπŸ